Balıkesir Üniversitesi Bigadiç Meslek Yüksekokulu, Fizyoterapi Bölümü Eğitim-Öğretim Faliyetlerine İlişkin İç-Dış Paydaş Görüşleri
Bölümümüz akademik personeli alanda çalışan akademisyen ve klinisyenler ile eğitim-öğretim faliyetlerinin yapılandırılması amacıyla online ortamda görüşmeler sağlamıştır. Ulaşılan akademik presonel ve klinisyenlere ilişkin kurum bilgileri, bulundukları il, katkı sağladıkları alana dair bilgiler Tablo 1 de verilmektedir. Görüşmeler sonrası elde edilen verilerden oluşturulan rapor paylaşılmıştır.
Tablo 1: İç- Dış paydaş bilgileri, katkı sağladıkları alanlar listesi |
||||
AD-SOYAD |
ÇALIŞTIĞI KURUM |
ÇALIŞTIĞI ŞEHİR |
UNVAN BİLGİSİ |
KATKI SAĞLADIĞI ALAN |
|
Pamukkale Üniversitesi |
Denizli |
Profesör |
|
S….. |
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
Burdur |
Öğretim Görevlisi |
|
A….. |
Trakya Üniversitesi |
Edirne |
Araştırma Görevlisi |
|
|
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
Burdur |
Öğretim Görevlisi |
|
|
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi |
Afyon |
Araştırma Görevlisi |
|
|
Pamukkale Üniversitesi-Doktora Öğrencisi |
İstanbul |
Uzman Fizyoterapist |
|
|
Pamukkale Üniversitesi |
Denizli |
Araştırma Görevlisi |
|
|
Balıkesir Büyükşehir Belediye Spor |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
|
Fizyorama |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
Ş…. |
Medicafiz |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
|
Balıkesir Atatürk Şehir Hastanesi |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
|
Bigadiç Hidroterapi Ve Fizik Tedavi Hastanesi |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
|
Bergama Necla Mithat Ozture Devlet Hastanesi |
İzmir |
Fizyoterapist |
|
|
Bilecik Eğitim-Araştırma Hastanesi |
Bilecik |
Fizyoterapist |
|
|
İstanbul Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Eğitim Ve Araştırma Hastanesi |
İstanbul |
Uzm. Fizyoterapist |
|
|
Balıkesir Üniversitesi |
Balıkesir |
Dr. Öğretim Üyesi |
|
|
Haliç Üniversitesi |
İstanbul |
Öğr. Görevlisi |
|
|
Resolution Clınıc |
İstanbul |
Uzm. Fizyoterapist |
|
|
Sağlık Bakanlığı |
İstanbul |
Uzm. Fizyoterapist |
|
|
Medicafiz |
Balıkesir |
Fizyoterapist |
|
B…O.. |
Balıkesir Üniversitesi |
Balıkesir |
Arş. Gör. |
|
|
Özel Klinik |
İstanbul |
Klinik Psikolog |
|
|
Balikesir Şehir Hastanesi |
Balikesir |
Uzman Doktor |
|
|
Balıkesir |
Balıkesir |
Uzman |
|
|
Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi |
Balıkesir |
Öğretmen |
|
|
Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Balıkesir |
Balıkesir |
Öğretmen |
|
|
Atatürk Mesleki ve Anadolu Lisesi Karesi |
Balıkesir |
Öğretmen |
|
KLİNİK-MESLEKİ EĞİTİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Klinik-mesleki eğitim süresi 3 aydan fazla olmalı
- Genel FTR, Elektroterapi, Ortopedik rehabilitasyon birimlerinde mutlaka bulunulmalı
- Hastaliklar ve yapilacak uygulamalar detayli anlatilmali
- Her öğrencinin muhakkak pratik yapmasını sağlamak, pratik sınav yapmak.
- Klinik eğitimde, elektronik cihaz ve araçların kullanımı, cihaz kullanım riskleri ve komplikasyonları hakkında eğitim, hastaya tedavi sırasında oluşabilecek risklere karşı gözlem, geriatrik bireylerin tedavisi sırasında uygun ergonominin sağlanması, ortopedik, nörolojik kardiyak, pulmoner hastalıklarla ilgili ders içeriği zenginleşebilir.
- Anatomi ve ortopedik hastalıklar ayrıntılı anlatılabilir.
- Dışarıda verilen mesleki verilen kurslar örgün sisteme adapte edilebilir.
- Klinik uygulama öncesi öğrenciler teorik bilgileri çok iyi şekilde öğrenmeli ve bu bilgiler klinik öncesi videolar ve görseller ile pekiştirilmeli.
- Kendi fiziksel sağlıklarını korumayı öncelemek
- Ders iceriklerinin mesleki hayata hazirlamak icin teorik bilgilerin yaninda vaka ornekleriyle desteklenmesi gerektigini dusunuyorum
- Hastalarla pratik uygulama birebir yapılması
- ANATOMİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Kadavra üzerinde çalışma mutlaka yapılabilmeli
- Sanal gerçeklik uygulamaları dersin işleyişine yardımcı olabilir
- Katılımcıların yöneltilen sorulara verdikleri yanıtlar aşağıdaki gibidir.
- Derslerin işleyişinde Anatomi maketi gerekliliği
- BİYOMEKANİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- 3D anatomik görseller ve animasyonlar sunan mobil uygulamalardan yararlanılabilir.
- Mobil uygulamalardan yararlanılarak daha interaktif bir ders işlenebilir.
- https://www.muscleandmotion.com/ uygulamaları ders içerisinde kullanılabilir
- ELEKTROTERAPİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Öğrencilerin aktif olarak rol alacakları öğrenme yöntemleri sağlanmalı.
- Tek tek her öğrencinin pratik yapmasına imkan verilmeli.
- FİZYOTERAPİ I-II EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Youtube platformunda özellikle ingilizce içerik üreten kanallarda Rehabscience hesabı vb. öğretici videolar ders içeriği için önerilebilir.
- FTR GÜNCEL YAKLAŞIMLAR EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Artan nüfus ihtiyaçları göz önünde bulundurularak geriatrik rehabilitasyon konularına ders içeriğinde yer verilebilir.
- Öğrenciler güncel egzersiz bilgisi ve anatomiye sahip olabilmeli bu nedenle güncel egzersiz önerileri eklenebilir.
- HASTA PSİKOLOJİSİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Hastayla iletişim becerileri açısından kişiler arası ilişkiler becerileri işlenebilir.
- SAĞLIK PSİKOLOJİSİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Sigarayı bırak vb güncel uygulamalara ders içeriğinde yer verilebilir.
- TIBBİ ETİK EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Mesleki yemin hakkında konuşulabilir.
- HİDROTERAPİ EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Balneoterapinin kullanılabileceği alanlar genişletilebilir içerik olarak. Örneğin sadece fibromiyalji olarak değil de romatolojik hastalıklarda kullanımı ya da bel ağrısı, gonartroz gibi kas iskelet sistemi problemlerinde kullanımı eklenebilir.
- Laboratuvar imkanları zenginleştirilebilir.
- İLK YARDIM EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Sağlık personelleri için oldukça önemli bir ders
- Temel Yaşam Desteği ve Tıkanmalarda ilk yardım her birey için şart. Otomatik Eksternal DefibrilatörOED eklenmeli
- Ders işleyişinde Sağlık Bakanlığı ve Kızılay İYEM kaynaklarından faydalanılabilir.
- KPSS-DGS ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Önlisans eğitiminde KPSS-DGS sınavlarına yönelik eğitimler oldukça gereklidir
- PALPASYON EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Ders akışında öncelikle palpasyona temel bir giriş yapılık kemik doku, kas dokusu, tendon ve ligament palpasyonunda temel bilgi verilebilir. Farklı dokuları palpe ederken teknik değişiyor mu? Ne hissetmemiz gerekiyor? Temel beceriler kazandırıldıktan sonra bölge bölge ilerlenebilir. Ders içeriğinde detaylı bir anlatım yerine mesleklerini uygularken en çok kulanacakları palpasyon noktaları temel bilgi düzeyinde verilebilir.
- Bolca pratik uygulama imkanının verilmesi
- Görsel kaynaklar (video, resim vb), uygulamalar, maketler, sınıf içi yarışmalar düzenlenerek ders içeriği zenginleştirilebilir.
- Sınıflar ve dersler her öğrencinin birebir pratik yapabileceği şekilde düzenlenebilir.
- TEMEL ÖLÇME DEĞERLENDİRME EĞİTİM ÖĞRETİM FALİYETLERİNE DAİR İÇ-DIŞ PAYDAŞ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
- Pratik uygulamalar arttırılmalı
- Postür analizi için PostureScreen Mobile, eklem hareket açıklığı ölçümü için Goniometer-pro gibi onlarca uygulama var. Ayrıca fizyoterapistler tarafından yönetilen ayrıntılı ders içeriklerinin yer aldığı DKU akademi gibi kanallarda öğrenciler tarafından kullanılabilir.
- Uygulamalar için gerekli gonyometre, mezura, çekül vb materyal sayısı arttırılmalı.
- İzokinetik cihazlar da kullanılabilir
- Teknolojideki gelişim göz önüne alınarak dijital gonyometre, kas kuvvet ölçüm cihazları (dinamometre) gibi elektronik cihazlar ile akıllı telefon uygulamalarının derse entegre edilmesi, görsel kaynakların zenginleştirilmesi öğrenme adına faydalı olacaktır. Pahalı teknolojiler olmakla birlikte sanal gerçeklik ortamlarında oluşturulan senaryolarla avatarlar üzerinde hasta değerlendirme süreçlerinin yürütülmesi öğrenmeyi pekiştirecektir. Gelecekte yapay zekadan da faydalanılarak sürekli geri bildirim yapan sistemler geliştirilmesi yararlı olacaktır.
- Pratiklerle anlatilanlar desteklenmeli
- Vaka üzerinden daha çok pratik yapılabilir
- Öğrenciler bolca pratik yapabilse daha iyi olur
- Ders görsel kaynaklarla zenginleştirilip sade anlatım ve yoğun pratikle daha iyi öğrenilecektir.
İç-dış paydaş görüş ve önerileri göz önünde bulundurularak ders içerikleri ve programın yukarıdaki kriterler baz alınarak düzenlenmesine karar verilmiştir.