FEDEK
Program Çıktıları
FEDEK Akreditasyon Çalışmaları
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1993-1994 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci almaya başlayan bölümümüz, 2000-2001 yılından itibaren 2. Öğretim programına öğrenci almış ve 1997 yılından günümüze kadar yüzlerce mezun vermiştir. Bu yıl itibariyle eğitim öğretim sürecinde çeyrek asırlık bir geçmişe sahiptir. Mezunlarımız gerek devlet kurumlarında, gerek iş dünyasında ve gerekse akademik ortamda başarılarıyla bizleri gururlandırmaktadırlar.
Bölümümüzde genç, dinamik, deneyimli, donanımlı ve yeterli sayıda (şu an için 25) öğretim üyesi kadrosu, modern öğrenci (3 adet) ve araştırma laboratuarları (35 adet), sürekli iyileştirilen ve güncellenen ders planlarıyla nitelikli kimyagerler yetiştirilmektedir. Özellikle son yıllarda bölümümüze ideal sayıda öğrenci kontenjanı (20 kişi) verilmesiyle birlikte bölümümüzde her sınıf için öğrenci başına birden fazla öğretim üyesi düşmektedir. Bu oran tüm sınıflar dikkate alınarak hesaplandığında 3.2 öğrenciye 1 öğretim üyesinin düşeceği görülmektedir. Bu durum öğrencileriyle birebir ilgilenebilme, onları sürekli izleyebilme, danışman-öğrenci toplantılarıyla daha iyiyi arayabilme olanağı ve ortamı sağlamaktadır.
Bölümümüz sürekli iyileştirmeyi temel alan yönetim anlayışını benimsemiş kadrosuyla ülkemizin en iyi kimyagerlerini yetiştirme vizyonu ile çalışmalarını sürdürmektedir.
|
|
|
Bölüm Kalite Komisyonu |
Prof. Dr. Taner TANRISEVER Prof. Dr. Oktay Arslan Prof. Dr. Hilmi Namlı Prof.Dr. Figen Kurtuluş Prof.Dr. Mehmet Doğan |
|
Mevlana, Farabi ve Erasmus Komisyonu |
Prof. Dr. Ümit Çakır (Mevlana Koordinatörü) Doç.Dr. Baki Çiçek (Farabi Koordinatörü) Doç.Dr. Semra Işık (Erasmus Koordinatörü) |
|
Staj Komisyonu |
Doç.Dr. Nahit Gencer Doç.Dr. Seda Beyaz Dr.Öğr.Üy. Berna Bülbül |
|
ÇAP Komisyonu |
Prof. Dr. Mehmet Doğan Doç.Dr. Yasemin Turhan Doç.Dr. Funda Yükrük |
|
Yatay- Dikey Geçiş/ Muafiyet ve İntibak Komisyonu |
Doç.Dr. Funda Yükrük Doç.Dr. Pınar Turan Beyli |
|
Not Kontrol ve Mezuniyet Komisyonu |
Prof. Dr. Taner Tanrısever Prof. Dr. Nuri Nakiboğlu Doç.Dr. Çiğdem Hopa Doç.Dr. Seda Beyaz |
|
FEDEK Komisyonu |
Prof.Dr. Figen Kurtuluş Doç.Dr. Onur Turhan Doç.Dr. Nahit Gencer Doç.Dr. Cennet Karadaş Doç.Dr. Semra Işık Doç.Dr.Çiğdem Hopa Doç.Dr.Pınar Turan Beyli Dr.Öğr.Üy. Arzu Gümüş |
|
Burs Komisyonu |
Doç.Dr. Yasemin Turan Doç.Dr. Çiğdem Hopa Dr.Öğr.Üy. Berna Bülbül |
|
Bilişim Sistemleri ve Web Sayfası Komisyonu |
Prof.Dr. Taner Tanrısever Doç.Dr. Seda Beyaz Doç.Dr. Sema Bağdat |
|
Bölüm Faaliyetleri, Toplantılar ve Sosyal Etkinlik Komisyonu |
Doç.Dr. Yasemin Turhan Dr.Öğr.Üy. Berna Bülbül |
|
Ders ve Sınav Programları Komisyonu |
Prof.Dr. Figen Kurtuluş Doç.Dr. Onur Turhan Doç.Dr. Pınar Turan |
|
Bilimsel Hazırlık Komisyonu |
Doç.Dr. Onur Turhan Doç.Dr. Çiğdem Hopa Doç.Dr. Semra Işık |
|
İnovasyon ve Sürekli İyileştirme Komisyonu |
Prof. Dr. Derya Kara Prof.Dr. Akın Azizoğlu Doç.Dr. Nahit Gencer |
|
Bologna Komisyonu |
Doç.Dr. Cennet Karadaş Doç.Dr. Semra Işık Doç.Dr. Pınar Turan |
|
Servis Dersleri Komisyonu |
Servis dersleri veren öğretim üyeleri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kimya Bölümü'nde, 4 adet Öğrenci Laboratuvarı ve 19 tanesi Öğretim Üyelerine ait olmak üzere, 6 tanesi bölüm içi ve de bölüm dışı analizlerin ilgili uzmanlar kontrolünde yapılmasında kullanılan 25 adet Araştırma Laboratuvarı bulunmaktadır. Öğrenci Laboratuvarları'nın ve Öğretim Üyesi Araştırma Laboratuvarları`nın işleyişine ait genel bilgiler şöyledir:
Analitik Kimya Laboratuvarı
Maddelerin kimyasal bileşimlerini ve bileşenlerin miktarlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen Analitik Kimya Laboratuvarı dersinde, çeşitli kuramsal bilgilerin laboratuvar uygulamalarının yapılması, analiz verilerinin ve sonuçlarının değerlendirilmesi amacıyla katyon-anyon analizleri, gravimetrik ve volumetrik tayinler yapılmaktadır.
Anorganik Kimya Laboratuvarı
Maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleriyle tanınması, çeşitli bileşiklerin sentezi saflaştırılması ve karakterize edilmesi ile ilgili teknikleri içeren uygulamalı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Biyokimya Laboratuvarı
Canlı yapısında yer alan kimyasal maddelerin ve canlının yaşamı boyunca sürüp giden kimyasal süreçlerin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen Biyokimya Laboratuvarı dersinde, hücrenin temel bileşenleri olan protein, karbonhidrat, lipit gibi organik bileşiklerin ve yaşamsal önem taşıyan kimyasal tepkimelerde en büyük rolü oynayan nükleik asitlerin, vitaminlerin ve hormonların yapısal ve nicel çözümlemesi yapılmaktadır.
Enstrümantal Analiz Laboratuvarı
Bir örnekteki herhangi bir bileşenin cinsi veya derişimiyle orantılı sinyal üreten cihazların kullanıldığı Enstrümantal Analiz Laboratuvarı dersinde, spektroskopik, elektrokimyasal, termal ve kromatografik analizleri içeren deneyler yapılmaktadır.
Fizikokimya Laboratuvarı
Organik ya da inorganik maddeleri içeren yalın ya da karışım halindeki kimyasal sistemlerin özelliklerinin ve davranışlarının incelendiği Fizikokimya Laboratuvarı dersinde fiziksel teoriler, teknikler ve matematiksel bağıntılar kullanılarak maddelerin ölçülebilen birçok özelliği ile ilgili deneyler yapılmaktadır.
Organik Kimya Laboratuvarı
Karbon temelli bileşiklerin yapılarının, özelliklerinin ve tepkimelerinin incelendiği Organik Kimya Laboratuvarı dersinde, saflaştırma yöntemlerini de içeren organik sentezler yapılmaktadır.
Öğretim Üyesi Araştırma Laboratuvarları
Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Enstrümantal Analiz, Fizikokimya ve Organik Kimya temelli çalışmaların yürütüldüğü Araştırma Laboratuvarları`nda, özgün ve bilimsel nitelik taşıyan birçok çalışma yürütülmekte ve söz konusu faaliyetlerle ülke ve dünya çapında yüksek bir bilimsel seviyeye ulaşılmaya çalışılmaktadır.
Yukarıda bahsedilen Öğrenci Laboratuvarları`nda bulunan demirbaşlara ilişkin bilgiler aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Veritabanından Çekiliyor
Kimya Araştırma Laboratuvar Fotoğrafları |
|
Kimya bölümünün öğretim amaçları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
ÖA1 |
Kimya alanındaki temel bilgileri gerçek yaşamda kullanabilmek |
ÖA2 |
Amacına uygun kimyasal deneyleri tasarlayabilmek, yapabilmek ve sonuçlarını yorumlayabilmek |
ÖA3 |
Analitik düşünme yeteneğine sahip olmak |
ÖA4 |
Toplumun kimya alanındaki ihtiyaç ve problemlerini belirleyip analiz edebilmek |
ÖA5 |
Toplumun kimya alanındaki ihtiyaç ve problemlerine çözümler üretebilmek |
ÖA6 |
Kazandığı bilgi ve deneyimleri paylaşabilmek |
ÖA7 |
Alanın gerektirdiği düzeyde temel bilgisayar ve bilgi teknolojilerini kullanabilmek |
ÖA8 |
Bilimsel literatürü etkin şekilde kullanabilmek |
ÖA9 |
Kimya alanında üretim yapabilen kuruluşlarda görev alabilecek donanıma sahip olmak |
ÖA10 |
Teorik ve uygulamalı olarak kazandığı bilgi birikimini ve deneyimini, ulusal düzeyde çalışmalar yapmak için etkin bir şekilde kullanabilmek |
ÖA11 |
Bilimsel etik değerlere sahip olmak |
ÖA12 |
Lisansüstü programlara erişebilmeyi sağlayacak bilgi ve yeterliliğe ulaşmış olmak |
Kimya bölümünün program çıktıları aşağıda verilmiştir.
PÇ1 |
Temel kimya branşlarını (Organik, anorganik, analitik, fizikokimya ve biyokimya) kavrama ve bu bilgiyi kimya problemlerine uygulayabilme |
PÇ2 |
Kimya deneylerinin amacını anlayabilme, yürütebilme, kaydedebilme, deney sonuçlarını yorumlayarak bunlardan makul sonuçlara ulaşabilme |
PÇ3 |
Kimya alanındaki bir konuyu araştırmak ya da kimyasal bir araştırmayı yürütmek için bilimsel literatürü etkili bir şekilde kullanabilme becerisi |
PÇ4 |
Belli bir kimyasal probleme çözümler tasarlama veya hipotezleri test etmek için deneyler tasarlama yoluyla laboratuarda bağımsız çalışma yeteneğine sahip olma |
PÇ5 |
Bilimsel fikirlerini ve deneysel sonuçlarını ifade edebilmek için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirebilme |
PÇ6 |
Bir kimya laboratuvarında etkin ve güvenli bir şekilde çalışabilme ve temel laboratuvar cihazlarını kullanabilme |
PÇ7 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilişim teknolojisi araçlarını ve tekniklerini seçebilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olma |
PÇ8 |
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olma |
PÇ9 |
Kimyanın günlük yaşamdaki uygulamalarını ve diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri kavrama yeteneğine sahip olma |
PÇ10 |
Mesleği ile ilgili olarak eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerini geliştirmenin önemini kavrama |
PÇ11 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve kendilerini sürekli olarak geliştirebilme |
PÇ12 |
Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincinde olma |