Öğrenci Merkezli Eğitim İlkeleri

Lojistik Programı, bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte toplumların eğitim anlayışının değiştiği ve bu değişimin eğitim sistemlerini dönüştürdüğü bir dönemde öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını benimsemiştir. Programın temel amacı; öğrencileri bilgiye erişen, onu anlayan, eleştirel düşünebilen, yeni bilgiler üretebilen ve bu bilgileri pratik sorunları çözmede kullanabilen bireyler olarak yetiştirmektir. Bu bağlamda, Lojistik Programı öğrencilerin aktif olarak öğrenme süreçlerine katılmalarını teşvik eden bir yaklaşımı benimsemiştir.

Programın öğretim elemanları, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde aşağıdaki ilkeleri göz önünde bulundurarak hareket etmeyi hedeflemektedir:

- Öğrenci merkezli eğitim-öğretim yaklaşımını benimsemek ve uygulamak,
- Ders yöntem ve tekniklerini aktif ve etkileşimli öğrenmeyi teşvik edecek şekilde düzenlemek,
- Öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak öğretim faaliyetlerini planlamak,
- Öğrencilerin lojistik süreçlerini analiz edebilme, stratejik planlama yapabilme ve operasyonel verimlilik sağlayabilme gibi becerilerini geliştirmelerini sağlayacak ödev ve projeler tasarlamak,
- Öğrencilerin geri bildirimlerini dikkate alarak öğretim yöntemlerini ve içeriğini sürekli olarak iyileştirmek,
- Öğrencilerin mevcut bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarına olanak tanımak ve bunları tartışmaya açmak,
- Çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci başarılarını süreç odaklı olarak değerlendirmek,
- Yeni teknolojileri lojistik alanında etkin bir şekilde kullanmak ve öğrencilerin bu teknolojileri öğrenmelerine destek olmak,
- Öğrencilerin liderlik, iletişim, takım çalışması gibi lojistik sektöründe önemli olan işbirliği ve etkileşim becerilerini geliştirmelerini teşvik etmek.

Bu yaklaşımlar, Lojistik Programı'nın öğrenci merkezli eğitim anlayışını desteklemekte ve öğrencilerin lojistik sektöründe başarılı olabilmeleri için gerekli olan pratik becerileri kazanmalarına olanak sağlamaktadır.

Adres
İletişim


Bizi Takip Edin: